Vi knackar på hos Bomullsfabriken

Vi knackar på hos lifestylebutiken Bomullsfabriken som funnits på Nääs Fabriker sedan 2008. Sedan 2019 äger och driver Jonas Ericsson butiken med en lokal på hela 720 kvm. Vi ställde några snabba frågor till Jonas som delar med sig av hans och sitt butiksteams resa här på Nääs Fabriker.

Hur har er resa sett ut från start fram tills nu?

Vår resa startade mitten utav 2019, när vi tog över Bomullsfabriken som tidigt etablerades på Nääs Fabriker utav dess ägare Ernst Rosén, i syfte att skapa en intressant och unik destination för upplevelse och shopping! Bomullsfabriken har under vår tid gått ifrån att vara en modebutik till att idag vara en livsstilsbutik i det övre mellansegmentet och som omfattar dam- & herrmode samt inredning, med en balanserad mix av skandinaviska och internationella varumärken.

Hur ser ni på framtiden?

Just nu är de flesta framtidsprognoser relativt dystra där omvärldsfaktorerna har stor påverkan på vårt samhälle, ekonomi och konsumtion. Däremot är vi positiva i det längre perspektivet och känner en trygghet i att vara en del utav Nääs Fabriker och de förändringar som vi har gjort i vår affärsmodell och sortiment.  Tiden under och efter pandemin har visat att man som konsument idag efterfrågar upplevelserelaterad konsumtion framför traditionell city-handel. Detta ger oss alla inom Nääs Fabriker, som är ett ledande destinationsmål för vår målgrupp, unika framtidsmöjligheter att utvecklas och i vårt fall vidareutveckla Bomullsfabriken till ett spännande livsstilskoncept.

Hur viktig är platsen som helhet i val av kontor och mötesplats?

Nääs Fabriker är en fantastisk historisk och vacker plats med en mycket avslappnad miljö. Geografiskt ligger Nääs Fabriker rätt och upptagningsområdet är stort vilket är ett plus för oss.
För de som väljer att lägga sitt kontor här, så får de en harmonisk och kvalitativ arbetsplats med tillgång till områdets alla faciliteter som hotell, restaurang, kafé och handel. Möjligheterna är med andra ord oändliga för att skapa en fantastisk arbetsmiljö!

Vad händer och trendar i er bransch just nu?

De trender som vi ser är arbetet kring hållbarhet, tidlösa kläder och en återgång till lätt skräddade plagg. Våra kunder väljer hellre kvalitetsplagg och ”slit och släng konsumtionen känns avlägsen”! Inom inredning trendar ”framtidsretro” och idag väljer våra kunder en mer personlig och medveten stil för sitt hem!

 

Tack Jonas med butikspersonal för att ni delade med er!