Som anställd på Nääs Fabriker blir du en del av Nääs Akademi, vår egen internutbildning som är skapad, och drivs av, vår egen personal. Syftet med akademin är att skapa engagemang och utveckling och bli en attraktiv arbetsplats för nya talanger samtidigt som vi säkerställer att vi kan ge våra gäster service av högsta kvalitet.
Inom Nääs Akademi finns två olika utbildningar som genomförs regelbundet ett par gånger per år för både ny och befintlig personal. Båda utbildningarna hålls av utvalda “serviceambassadörer” som till vardags jobbar på olika positioner i verksamheten. Efter avslutad utbildning får man som anställd en pin som har på sin uniform tillsammans med sin namnskylt.
SERVICE – här pratar vi om hur vi skapar service som kommer från hjärtat. Vi får en inblick i varandras områden för att kunna hjälpas åt och skapa upplevelser som överraskar. Den här utbildningen går alla anställda på Nääs Fabriker.
HANTVERKET – vår utbildning riktad just till servispersonalen. Här går vi igenom praktiska detaljer som bland annat bordsdukning, servettvikning och menypresentation.
Som nyanställd får man även tillgång till Nääs Fabrikers digitala personalhandbok med information om vår historik, vision och mission samt vad man kan förvänta sig av en anställning hos oss. Dock är det inte bara en introduktion utan är även tänkt att vara en handbok som man kan använda om det dyker upp frågor och funderingar under anställningen. I slutet av introduktionen finns ett sluttest som vi vill att alla gör som ett kvitto på att man har tagit till sig av all information.